Magnetoterapia, czyli pole magnetyczne w stomatologii

2022-11-15
Współczesna chirurgia stosuje coraz więcej innowacyjnych metod operacyjnych, które mają na celu jak najmniejszą traumatyzację, a zarazem ograniczenie powikłań i dolegliwości pooperacyjne. Aby zredukować ból pooperacyjny, zwiększyć komfort pacjenta, jak również przyspieszyć proces gojenia, można zastosować magnetoterapię, czyli leczenie polem magnetycznym. Zabieg taki jest wykonywany przy pomocy emitera pola magnetycznego z wykorzystaniem różnego rodzaju aplikatorów […]

Zabieg taki jest wykonywany przy pomocy emitera pola magnetycznego z wykorzystaniem różnego rodzaju aplikatorów – w zależności od leczonej okolicy. Nie ma konieczności zdejmowania odzieży, można go wykonać poprzez opatrunek – już we wczesnym okresie pooperacyjnym. Oddziaływanie niskich częstotliwości pola magnetycznego na poszczególne części stymuluje aktywność biologiczną tkanek, podczas gdy wysokie częstotliwości mają działanie przeciwbólowe.

Magnetoterapia poprawia ukrwienie, działa w sposób przeciwbólowy i przeciwzapalny, regenerując mięśnie, nerwy, stawy i kości. Pole magnetyczne leczy również ubytki tkanki kostnej, sprzyja regeneracji chrząstki stawowej oraz redukuje napięcie mięśniowe. Tego typu terapia z wykorzystaniem pola magnetycznego przyczynia się do poprawy komfortu życia chorych, jak również przyspiesza rekonwalescencję pooperacyjną.

Wskazania do magnetoterapii obejmują:

• urazy sportowe,
  • chorobę zwyrodnieniową stawów,
  • osteoporozę,
  • oparzenia i rany, które nie chcą się goić,
  • zaburzenia krążenia obwodowego,
  • zapalenia stawów,
  • rekonwalescencję po zabiegach chirurgicznych.

Magnetoterapia jest w pełni bezpieczna, ale występują pewne przeciwwskazania do jej wykonania.
Nie powinna być stosowana u:

• pacjentów onkologicznych,
  • osób przechodzących ostre infekcje wirusowe i bakteryjne,
  • kobiet w ciąży.

Uwaga! U niektórych osób magnetoterapia zaburza widzenie i spowalnia czas reakcji. Ma to związek z obniżeniem ciśnienia krwi, ale nie wywołuje skutków ubocznych.

W Vinci Clinic często przeprowadzamy rozległe zabiegi chirurgiczne (usunięcie kilku zębów, torbieli, operacje zatok szczękowych, wprowadzanie implantów), po których okres rekonwalescencji, gojenia powinien być wsparty zabiegami fizykoterapeutycznymi. Dlatego też naszym pacjentom gwarantujemy fizykoterapię z wykorzystaniem biomodulacji laserowej i magnetoterapii. Do tych zabiegów stosujemy nowoczesne urządzenia: laser FOTONA 3D Nd:YAG stymulujący tkanki oraz BIOMAG 3D, generujący bezpieczne pole magnetyczne.

Specjalistyczną pomoc w przypadku konieczności zastosowania magnetoterapii uzyskać można w Vinci Clinic w Łodzi. Tego typu zabiegi są dostępne również dla pacjentów, którzy byli operowani w innych placówkach. Zapraszamy do kontaktu i umówienia się na wizytę w dogodnym dla Ciebie terminie: https://vinciclinic.pl/kontakt/