Ozonoterapia Łódź

Innowacyjną, coraz częściej stosowaną przez stomatologów metodą leczenia próchnicy jest terapia wspomagana ozonem. Wykorzystuje ona wybitną aktywność biologiczną ozonu, gazu zabójczego dla bakterii, które odpowiadają za powstawanie i rozwój próchnicy a jednocześnie jest mniej inwazyjna dla pacjenta.

Ozon penetruje do zmienionych chorobowo tkanek i niszczy drobnoustroje.

Niekiedy po zastosowaniu ozonoterapii przy początkowych zmianach próchnicowych (tzw. przebarwieniach) można uniknąć nawet borowania. W takich przypadkach leczony ozonem ząb ulega remineralizacji, czyli ponownej odbudowie i wzmocnieniu.

W Polsce ozonoterapia nadal stanowi rzadko stosowany sposób leczenia próchnicy, natomiast w krajach Europy Zachodniej oraz w Stanach Zjednoczonych z metody tej korzysta bardzo wielu dentystów. I nic dziwnego, ponieważ jest to zabieg komfortowy dla pacjenta, a ponadto daje dobre rezultaty w przypadku niewielkich ubytków. Stosowanie ozonu w stomatologii jest efektywne zwłaszcza w przypadku małych dzieci ze względu na bezbolesność i krótkotrwałość tego zabiegu.

Tak, leczenie ozonem może być wykorzystywane zarówno do leczenia zębów mlecznych, jak i zębów stałych. Polega na wprowadzeniu do ubytku ozonu, a następnie na jego szybkim odsysaniu. Ozon w praktycznie bezbolesny sposób niszczy bakterie, błyskawicznie docierając do zmienionych chorobowo tkanek.

Niestety, nie. Jedyną skuteczną metodą leczenia rozległych i głębokich zmian próchnicowych nadal pozostaje tradycyjne wiertło.