Laser w stomatologii

Technologia laserowa, od angielskiego Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation, oznacza wzmocnienie światła poprzez wymuszoną emisję promieniowania. W Vinci Clinic laser znajduje zastosowanie w prawie wszystkich dziedzinach stomatologii, np. w periodontologii, w zabiegach z zakresu chirurgii szczękowej oraz w stomatologii zachowawczej. Do najważniejszych zalet laseroterapii zaliczyć należy małoinwazyjność, większy komfort zabiegu, często brak krwawienia oraz znacznie krótszy czas gojenia.

W Vinci Clinic mamy 30-letnie doświadczenie w laseroterapii, a od początku 2022 roku użytkujemy najbardziej zaawansowany technologicznie laser LightWalker firmy Fotona, pozwalający również na wykonywanie zabiegów z zakresu medycyny estetycznej.

Laseroterapia, a precyzyjniej – biostymulacja laserowa, to bezinwazyjna, skuteczna metoda terapii znajdująca zastosowanie w leczeniu problemów z zakresu periodontologii, a także w zwalczaniu próchnicy, w chirurgii, endodoncji oraz implantologii. Zastosowanie lasera odblokowuje i przyspiesza procesy biochemiczne zachodzące w tkankach jamy ustnej, a tym samym ułatwia procesy gojenia i leczenia.

Laseroterapia znajduje zastosowanie między innymi w następujących zabiegach i sytuacjach klinicznych:

• usuwanie obrzęków po ekstrakcji zęba czy resekcji,
  • usuwanie aft w jamie ustnej,
  • leczenie zapalenia błony śluzowej jamy ustnej,
  • gojenie odleżyn protetycznych,
  • wyrzynanie zębów mądrości (likwidacja bólu, znoszenie szczękościsku i pobudzanie zęba do wyrznięcia się).

Laser w stomatologii:

• szybsza regeneracja tkanek i gojenie pozabiegowe,
  • likwidacja objawów bólowych i zapalnych,
  • terapia aseptyczna (brak infekcji),
  • bezbolesność zabiegu i większy komfort leczenia.